+Cauti un specialist pentru promovare Google Ads? Afla 5 strategii unice
719
page-template-default,page,page-id-719,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-17.2,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-5.6,vc_responsive

Promovare Google Ads

Promovare Google Ads

eusuntLupu si iti prezint in acest articol, 5 strategii unice, testate de mine, prin care poti castiga clienti noi, daca intentionezi sa te promovezi prin Google Ads. Trebuie sa stii de la inceput, ca o campanie de Google Ads este unica si fiecare domeniu de activitate are caracteristici diferite. Inca un lucru foarte interesant, este acela ca in promovarea prin Google Ads, este ca in medicina: cu cat mergi la mai multi doctori, cu atat vei afla ca ai mai multe lucruri de rezolvat.

1. Comunica in permanenta cu specialistii in promovare, autorizati de Google Ads

Prima campanie de Google Ads (cand era inainte Google Adwords), am creat-o acum 5 ani, mai exact in anul 2014 (este anul 2019 cand scriu acest articol). Si inca de la inceput, am participat la cursuri de formare organizate de Google si mi s-a spus ca pentru orice nelamurire, cel mai bine este sa contactez direct echipa de suport Google Ads.

Si acum, orice intrebare am, sunt pe numarul unic oferit de Google si cer parerea specialistilor autorizati. Este foarte simplu, este la indemana oricui si in cazul in care faci promovare prin Google Ads, sau daca lucrezi cu o agentie (specialist) care ti-a oferit acces la toate informatiile, pentru linistea ta, in momente in care nu crezi ca lucrurile functioneaza cum ar trebui, contacteaza echipa Google Ads.

Chiar si-asa, vei vedea, ca daca suni de mai multe ori, o sa vorbesti cu specialisti diferiti. Si parerile vor fi de cele mai multe ori diferite, fiindca fiecare are reteta lui pentru succes. Din acest motiv, foarte multe lucruri despre promovarea platita prin Google Ads, se deprind prin experienta si prin lucrul cu diverse domenii de activitate.

 

2. Accepta schimbarile, cauzate de promovarea prin Google Ads

De cele mai multe ori, o promovare prin Google Ads, aduce niste schimbari dramatie, firmelor care investesc o suma consistenta si care aleg sa munceasca cu seriozitate si implicare totala. Un exemplu pe care eu pot sa vi-l ofer, vine de la un client de-al meu (nu o sa indic numele, domeniul de activitate sau alte informatii, din cauza contractului de confidentialitate pe care il avem semnat). La prima discutie, mi s-a spus in felul urmator: vrem sa ne ajuti sa crestem vanzarile cu un procent de 30%, in urmatorul an. Ai un buget de 80-100 de lei/zi si esti liber sa faci tot ce crezi de cuviinta, ca sa atingi targetul.

Eu de exemplu, sunt un om pesimist, mai ales cand vine vorba de business si strategie de promovare prin Google Ads. Sunt in acest fel, deoarece este o modalitate buna de a creste constant si de a privi cifrele cu o oarecare rigurozitate. Piata este intr-o continua schimbare si apar firme noi, care se promoveaza prin Google Ads si din acest motiv, „vigilenta” (in domeniile de activitate sensibile), este necesara.

Promovarea prin Google Ads iti poate schimba viata: in bine si in extrem de bine, daca faci investitia asa cum trebuie. Te incurajez sa experimentezi si sa incerci marea cu degetul, fiindca ai toate sansele sa ajungi de la 5% – la 50% intr-un timp foarte scurt.

Posibile schimbari, datorita promovarii Google Ads:

• cresterea vanzarilor (direct proportional cu bugetul investit)
• cresterea numarului de clienti
• cresterea vizibilitatii brandului pe care il reprezinti
• poti afla ca site-ul tau se misca foarte incet
• poti afla ca pana acum, ai pierdut „startul” (dar niciodata nu este tarziu)
• poti intra in criza de timp (datorita numarului de comenzi)
• iti poti face prieteni noi (sau dusmani ?)
• vei ramane surprins de faptul ca pe Google se poarta razboaie nevazute
• este posibil sa devii dependent de promovare prin Google Ads (destul de riscant)
• este posibil sa te indragostesti de cifrele si tabelele din Google Ads
• este posibil sa ajungi sa pierzi nopti intregi, incercand sa scazi costurile
• este extrem de posibil sa vrei sa arunci laptopul, de suparare, ca nu vin clickuri
• vei deschide aplicatia Google Ads (pe telefon) mai des decat Facebook-ul
• lista este lunga, o sa completez in timp

3. Nu investi mai mult decat poti produce

Lucrez de 2 ani de zile cu un client din Ilfov, iar investitia lui in acest moment este de doar 500 de lei/luna (in promovarea Google Ads). Productia lui este limitata de faptul ca in fiecare luna, poate realiza doar 8-10 produse (aproximativ 4500 euro/bucata). Aceasta este capacitatea lui de productie si daca ar primi mai multe comenzi, efectiv ar fi blocat.

Mai am un client care efectueaza transport de persoane si promovarea lui este limitata, de faptul ca are doar 4 masini si in acest moment, ar dori sa se dezvolte si mai mult, dar nu gaseste soferi. Pot sa ii fac promovare, la cel mai mare nivel, dar el de exemplu, este limitat de un factor pe care eu nu il pot coordona.

„Scopul meu ca specialist responsabil de promovare prin Google Ads, este sa fac orice rosie cherry, sa para pepene.”

Poti lucra cu cea mai mare agentie de promovare prin Google Ads, daca urmatoarele lucruri nu le poti implini ca proprietar de afacere, nu te ajuta nimic altceva, decat un plan serios de business. Lista cu factori care pot incetini procesul de promovare:

• un site neoptimizat
• o gazduire neperformanta
• un numar de telefon la care nu se raspunde
• daca nu gasesti soferi
• daca nu gasesti bucatari, ospatari, barmani
• o capacitate limitata de productie
• un spatiu de desfasurare redus (restaurant, depozit)

Sfatul meu ramane acelasi, pentru toti clientii: nu investi, mai mult decat poti produce. Daca esti limitat de factorii de mai sus, nu cheltui banii in promovare Google Ads. Eu de exemplu m-am specializat in ultima perioada, pe servicii de promovare la firme care au un buget redus si care incearca sa eficientizeze costurile tot mai mult. Este mult de munca, dar ma bucur enorm cand vad cate un client care este la inceput de drum, ca se dezvolta si ma suna sa-mi spuna ca nu ii vine sa creada, ca o simpla promovare pe Google, poate face minuni.

Crede-ma, este ceva fantastic! Promovarea prin Google Ads, iti poate intoarce toata situatia actuala pe dos, in cel mai bun mod posibil. Dar pentru asta, trebuie sa fii pregatit si sa intelegi cateva lucruri pe care le voi descrie mai jos.

4. Pregateste-te pentru imbunatatirea pe care o poate aduce o promovare prin Google Ads

O promovare facuta corect si tactic prin Google Ads, iti poate schimba viata si afacerea. Sa spunem de exemplu, ca ai o firma de servicii funerare (un domeniu de activitate fabulos, din prisma promovarii). Si in acest moment iti desfasori activitatea intr-un oras din judetul Galati. Vrei sa incepi sa faci repatriere persoane decedate (din Europa) si iti faci promovare prin intermediul cartilor de vizita.

Ce nu stii in acest moment, este ca in fiecare zi, se fac cel putin 50 de cautari, cu privire la repatrierea persoanelor decedate. Profilul persoanei care cauta acest serviciu, poate fi:

  • persoana plecata in strainatate, care cauta serviciul pentru o ruda sau pentru o cunostinta, care a decedat in urma cu putin timp (ora la care cauta acest serviciu nu poate fi definita, vom considera ora 16:00 ziua) dat fiind faptul ca motivul pentru care se cauta acest serviciu, este unul extrem de diferit, fata de orice alt comportament de achizitie. Din dorinta de a primi un raspuns cat mai rapid si mai corect, persoana aflata in situatia descrisa mai sus, acceseaza Google si poate cauta: „transport funerar international”, „repatriere persoana decedata”, „transport funerar anglia romania”, etc.
  • daca site-ul tau are activa o promovare prin Google ads, pe termenul: „transport funerar international” si o campanie „setata” corect, anuntul tau de promovare va fi afisat acestei persoane
  • ca si comportament, persoana in cauza, se poate comporta in felul urmator: anuntul tau poate fi clasat pe prima pozitie, il acceseaza, citeste informatiile, numarul tau de telefon este afisat intr-o pozitie si te contacteaza in acel moment. daca pretul tau este „in zona” lui de interes

Putem crea scenarii la infinit, important este sa intelegi ca o campanie de promovare Google Ads, te poate afisa unor oameni (potentiali clienti) care probabil ca nici nu au auzit niciodata de localitatea in care te afli. Daca serviciul tau este impecabil, te poti dezvolta la nesfarsit. Dar, atentie! Zicala romaneasca (nu te intinde mai mult decat iti este plapuma), este reala.

5. Accepta puterea internetului 

Daca ar fi sa ne intoarcem in urma cu 15 ani (in anul 2004, fiindca este anul 2019 cand este scris acest text), cea mai buna promovare era cea offline (bannere stradale, carti de vizita, flyere, TV, radio, ziare). Acestea erau singurele variante care te puteau promova masiv. Dar si costurile erau pe masura. Astazi, cu 50 de lei investiti, poti castiga sume chiar si de 1000 de ori mai mari. Nu sunt povesti, sunt lucruri adevarate. De exemplu, daca vinzi apartamente si alegi sa faci promovare Google Ads, si luam in considerare un CPC (cost / click) la o valoare de 5 lei (pentru zona in care faci promovare), de 50 de lei, site-ul tau primeste 10 clickuri.

Din cele 10 clickuri, 7 sunt unice, iar 3 sunt repetitive. Persoana care acceseaza site-ul tau de 3 ori, se si hotaraste sa te apeleze si sa achizitioneze o locuinta din complexul tau de apartamente. Astfel, ai castigat o suma (pe care nu o voi calcula), cu doar 50 de lei.

Exista sanse foarte mari, sa investesti 1000 de euro intr-o luna (intr-un banner stradal) si sa nu faci nici macar o vanzare, fiindca bannerul ar fi amplasat intr-o zona aglomerata de alt tip de bannere (electorale de exemplu).

Voi completa acest articol in permanenta si voi veni cu informatii noi, pentru ceea ce inseamna: promovare Google Ads.


Ultima actualizare: 25 – noiembrie – 2019. 


Situatii inedite de promovare prin Google Ads:

M-am specializat in a lucra cu firme la care promovarea online prin Google Ads, este foarte dificila si necesita mult timp de analiza, planificare si implentare a strategiei de lucru. Promovarea pe care eu ma axez cel mai mult, este cea bazata pe Google search campaigns. Te incadrezi in acest tip de promovare, daca firma ta este din urmatoarele domenii de activitate:

  • instalatii sanitare
  • instalatii electrice
  • tractari auto
  • rent a car
  • transport persoane
  • servicii funerare

In principiu toate firmele care presteaza servicii, se incadreaza in aceasta lista, dar si magazinele online. Eu de exemplu, nu ma ocup de magazine online, fiindca este extrem de mult de munca la realizarea unei campanii de promovare online prin Google Ads si stau eu linistit si cuminte cu clientii mei, care ma suna (aproape NON-STOP) si carora le rezolv problemele care apar.

 

Apel