Promovare online afacere

PROMOVARE ONLINE AFACERE

Cauti promovare online pentru afacerea ta? Te pot ajuta cu cel mai mare drag. Sunt in acest domeniu de peste 10 ani, colaborez cu afaceri din domenii de activitate diverse si iti pot spune din experienta mea, 5 motive pentru care in acest moment, trebuie sa te promovezi online. 

1. Daca faci promovare online, vei invata lucruri noi despre afacerea ta

Este extrem de important sa te extinzi si sa fii mereu intr-o continua concurenta cu tine. Scopul unei afaceri este acela de a face profit si de a rezista cat mai mult in timp. In functie de domeniul de activitate si de tipul de afacere pe care il ai, promovarea online este un plus foarte bun, ca sa te descoperi pe tine.

Iti voi oferi un exemplu: colaborez cu o firma care se ocupa cu prelucrarea marmurei si pot sa iti spun ca produsele lor sunt de-a dreptul: OAU. Aceasta firma face niste lucruri deosebite, pe care nu le gasesti oriunde. In special se ocupa cu seminee din marmura si sunt foarte apreciati de cei care cauta mult timp un semineu unic. 

Cand am inceput colaborarea in 2018, echipa de management mi-a spus urmatorul lucru: noi vrem sa ne promovam online, doar in zona orasului Piatra Neamt. Nu vrem sa ne complicam cu alte localitati din Romania, fiindca nu vom putea face fata. 

Eu ca de fiecare data cand incep o colaborare (ascult 30% din ceea ce spune clientul si fac 70% din ceea ce stiu eu ca trebuie facut), am fortat inca de la inceput ideea de a extinde aceasta afacere la nivel national.

Intre timp, la aproape doi ani distanta in acest moment, domnii de la seminee de marmura, au invatat cateva lucruri noi despre afacerea lor:

• exista firme de curierat care pot livra marfa in toata Romania
• facebook nu este doar o retea de „pierdut timpul”
• youtube poate fi considerat „profesorul” celor nehotarati
• instagramul este noua „carte de vizita” a viitorului
• productia poate continua, daca este robotizata
• e chiar frumos sa stii ca ai montat un semineu in: Bucuresti, Galati, Suceava, etc.

Si lista poate continua. Dar iata un exemplu foarte clar, cum o firma care nu considera ca are potential atat de mare, a ajuns ca dupa o perioada relativ scurta in care a facut promovare online, sa ajunga sa faca lucruri pe care nu si le-a imaginat.

Cel mai mult mi-a placut acum cateva zile, cand ne-am intalnit ca sa punem la punct strategia pentru urmatoarele doua luni: domnii imi spuneau lucruri pe care eu le-am prezentat la inceputul colaborarii de promovare online a afacerii lor, cum ar fi: „Costel, stii. Este bine sa ne promovam online si in alte orase, fiindca in acest fel vom deveni mai cunoscuti”. „Costel, stii. Noi nu vrem sa restrangem audienta pe facebook, fiindca este foarte posibil ca o bunicuta care ne da share la o postare, sa aiba in lista ei un nepot care isi construieste casa si care are nevoie de un semineu”. „Costel, stii. Promovarea online a afacerii noastre este foarte importanta si vrem sa investim mai multi in perioada urmatoare”.

Majoritatea clientilor nu inteleg faptul ca eu de exemplu, sunt aproape non stop in fata calculatorului, de la varsta de 10 ani. In acest moment am 25 de ani si in ultimii 15 ani din viata, am vazut in fiecare zi, cum se schimba fenomenul denumit „online” si am inceput sa anticipez eventuale situatii care pot interveni. Din acest motiv, de fiecare data cand incep o noua colaborare, peste 40% din lucrurile pe care le spun, se intampla. Mie imi place mereu sa am o doza destul de mare de pesimism, pentru a forta lucrurile care se petrec in promovarea online a oricarei afaceri, sa fie din ce in ce mai bune si mai consistente.

2. Succesul unei afaceri, depinde si de o excesiva promovare online

Eu ma consider (in gluma) uneori, un fel de „ginecolog” al serviciilor de promovare online pentru afaceri. De ce spun acest lucru? Fiindca toti clientii vin cu problema pe masa. De cele mai multe ori, nu exista ascunzisuri, toti managerii de firme imi prezinta problemele lor reale si isi dau tot interesul sa-mi povesteasca cat mai mult, pentru a le oferi „medicatia” necesara.

Pana in acest moment, am bifat destul de multe domenii de activitate, dintre care amintesc: 
• HORECA (restaurante, pub-uri, cluburi, cafenele)
• firme de transport persoane
• firme de constructii
• firme de montaj termopane
• firme de sisteme de climatizare
• saloane de infrumusetare
• clinici medicale

Lista este destul de consistenta, va pot povesti mai mult daca ma contactati. Daca ma prindeti intr-un moment liber, ar fi cazul sa va luati aproape un ceai, o agenda si un pix, fiindca eu sunt indragostit de acest domeniu de activitate si chiar s-ar putea invatati niste lucruri noi. Vreau sa va fac sa intelegeti pe scurt, ce inseamna sa faci promovare online pentru o afacere si care sunt principalele motive pentru care se merita sa investesti in promovare online.

Dupa cum spuneam anterior, ca succesul unei afaceri depinde si de o excesiva promovare online, o sa va mai dau cateva exemple de la firmele cu care eu lucrez: exista numeroase situatii, cand clientii potentiali nu se afla nici pe google, nici pe facebook, nici pe youtube. De multe ori, clientii potentiali sunt in cladiri de birouri, au in fata toata ziua un email deschis, sau sunt int trecere prin fata locatiei si ar dori sa serveasca un ceai, o cafea sau exista si cazul cand clientii potentiali sunt in strainatate, lucreaza din greu si singurele momente cand afla lucruri noi despre alte firme din Romania, sunt la biserica, la nunti, la botezuri sau in momentul cand trimit un pachest spre Romania.

Promovarea online a unei afaceri, este un lucru fantastic. Astazi firma ta poate sa fie necunoscuta, iar saptamana viitoare, poate deveni o celebritate nationala. Totul depinde de tine, de cat de mult curaj ai ca sa cresti nebuneste. Nu exista noroc. Munca isi spune cuvantul de fiecare data. 

3. Orice miscare in plus pentru promovarea online a afacerii tale, este esentiala

De exemplu, majoritatea site-urile care se ocupa cu promovare online, scriu despre: de ce sa nu alegi o alta firma care poate gresi, de ce sa nu, ce fac rau altii, etc. etc. Eu o sa va dau un pic peste cap aceste ganduri si o sa va spun urmatorul lucru: orice pas in online, este bun. Mie imi place foarte mult matematica, sunt inginer economist ca si specialitate de baza dar si jurnalist. Mi-a placut sa invat si sa discut mereu cu oameni care au ceva mai bun decat mine, de spus. Sa revenim la calculul matematic, fiindca am o situatie actuala:

Am fost contactat chiar in cursul zilei de ieri, de un salon de masaj de kinetoterapie, din Bucuresti. M-au sunat si mi-au spus din prima: „buna ziua, am numarul dumneavoastra de la o prietena cu care ati lucrat, vreau si eu sa fac SEO.” Si in acel moment, m-am asezat intr-un fotoliu foarte confortabil si am inceput sa ii terorizez de-a dreptul cu intrebari:

• cine v-a spus ca aveti nevoie de seo?
• cum va promovati online?
• ce buget de promovare online aveti in fiecare zi?
• care este principalul serviciu pe care va bazati?
• cum arata locatia dumneavoastra?
• de cand ati deschis afacerea?
• cati angajati aveti?

Va dati seama ce le-am facut. 20 de minute nu au scapat de mine. In finalul discutiei, aproape ca si-au cerut scuze ca mi-au spus ca vor promovare SEO si a ramas sa ne intalnim sa discutam exact despre ce au ei nevoie ca sa se promoveze online. 

 

Va spun cateva secrete din urmatorii pasi, pentru ei:

• am verificat conturile de social media si in ultimul an, au avut 10 postari, in condiitile in care eu am clienti care au avut in ultima saptamana 10 postari
• am verificat site-ul si mi-a fost foarte greu sa gasesc metoda de contact
• am verificat pozele pe care le-au pus ei pentru promovare online si nu sunt de actualitate, ba mai mult, nu reflecta realitatea

Si lista continua, destul de mult. Evident, fiecare firma care se ocupa de promovare online pentru afaceri, vede lucrurile diferit. Insa acestea sunt principalele „nereguli” pe care eu le-am gasit in acest caz. 

Vizibilitatea online, este extrem de importanta. In fiecare zi, castigi o audienta noua, daca te promovezi si daca ai activitate constanta. Mai ales daca ai nevoie de clienti in mod constant (ca in cazul salonului de masaj anterior mentionat), sau ca in cazul unui restaurant.

4. Promovarea online a afacerii tale, trebuie sa devina o placere

Cel mai bine este sa te obisnuiesti ca in fiecare zi, sa faci un lucru cat de mic, pentru promovarea online, cum ar fi:

• o fotografie in plus la serviciul / produsul tau 
• un videoclip de 30-40 de secunde in care sa surprinzi o situatie inedita (din afacerea ta)
• un scurt text in care sa scrii cateva impresii despre o situatie intamplata cu un client

Ai nevoie de continut online! Mult continut online. Cat mai multe poze, cat mai multe videoclipuri, cat mai mult text. Fiindca acesta este secretul suprem: oamenii primesc zilnic informatii noi si tot felul de stiri care mai de care mai diverse. Ca sa poti ajunge in inima fiecaruia, trebuie sa ai mereu ceva de prezentat.

5. Promovarea facuta bine azi, iti poate aduce rezultate cel putin 2 ani de zile

O reteta fixa in online, nu exista. Motivul? Cel mai recent exemplu: fenomenul TikTok. Sunt oameni care in trecut nu erau cunoscuti, iar acum sunt vedete TikTok. Chiar am intalnit si eu acum o saptamana un grup de „influenceri” din aceasta retea de socializare si ma uitam cum influenteaza promovarea online, viata unui om dar si a unei afaceri. 

Va pot povesti la infinit despre promovare online, dar o sa va las aici un proiect pe care l-am facut in urma cu ceva timp, pentru promovarea mea online, dar si offline. A fost o nebunie totala, o idee care mi-a venit intr-un moment, la o discutie cu niste prieteni. Asta ca sa vedeti ca ambitia si munca, sunt mai presus de orice vorba.

Nu m-am insurat, nu a fost o cerere reala, nu a avut nimeni de suferit. Tot ce vedeti in linkul urmator, a fost facut strict cu scopul de a dezvolta online – TV – offline, imaginea mea ca om responsabil de promovare online pentru afaceri.

https://www.wowbiz.ro/pepe-cea-mai-frumoasa-cerere-in-casatorie-s-a-intamplat-in-holul-unei-facultati-din-bucuresti-17941896


Ultimul update: 25. noiembrie . 2019


Informatii suplimentare despre promovare online afacere:

[A] Promovare online afacere instalatii sanitare

Am avut recent o situatie inedita, cu o firma de instalatii sanitare. Dansii m-au contactat si mi-au spus ca vor neaparat sa faca promovare in Bucuresti, pentru instalator sanitar. Am analizat situatia lor si le-am propus un buget de promovare redus, pentru a incerca in primele zile, cum se poate schimba situatia actuala si cum i-ar putea ajuta, daca promoveaza online afacerea.

Impresii promovare online afacere instalatii sanitare:

  • in primele 5 zile, din 30 de accesari in site, 12 s-au concretizat in apeluri telefonice
  • dupa primele 14 zile de promovare, deja agenda firmei a fost plina
  • avantajul lor a fost acela, ca am inceput promovarea in aceasta perioada rece, cand instalatorii sanitari sunt foarte cautati
  • am ales ca si strategie de promovare, sa ne nisam pe cateva servicii importante, pe care ei le pot efectua (pe langa clasicele instalatii sanitare), cum ar fi: montaj centrale electrice, reparatii calorifere non stop
  • in acest moment, la o luna distanta dupa ce am inceput promovarea online, aceasta firma deja se „alinta” cu clientii si ii selecteaza
  • pot declara ca fiind un succes, situatia de promovare online, a afacerii descrisa mai sus

 

[B] Promovare online afacere service auto

Ai un service auto si vrei sa faci promovare online pentru afacerea ta? Povestea incepe foarte simplu: ai nevoie de creare site in primul rand si apoi poti incepe sa faci promovare Google Ads. Ca si costuri pentru promovare, estimez ca ai nevoie de minim 30 de lei/zi, pentru a aparea in cautari potentialilor clienti care sunt interesati de: service auto, mecanica auto, reparatii motor, schimb bucse, etc. (lista completa a serviciilor tale).

Trebuie sa intelegi faptul, ca daca promovarea ta este facuta corespunzator si optimizata in detaliu, anunturile se vor afisa doar persoanelor care sunt interesate de acest lucru. Sansele sa cheltui banii „aiurea” pe o promovare Google Ads, sunt destul de mici. Exista si situatii cand concurentii dau click, insa nu este de speriat. Ce este facut de mana omului, tot omul poate remedia.


Ultima actualizare a textului: 3 decembrie 2019