Sfaturi optimizare campanii promovare Google Ads

Sfaturi optimizare campanii Google Ads

Voi scrie in randurile ce urmeaza (si o voi actualiza periodic) cateva sfaturi pe care eu le am pentru cei care se ocupa de campanii Google Ads. Aceste impresii despre optimizarea unei campanii de promovare, sunt personale si invatate de-alungul timpului, dupa ce am lucrat cu peste 70 de firme din diverse domenii de activitate. Daca citesti cu grija aceasta lista, vei castiga aproximativ 5 ani de lucru, pe care eu i-am petrecut studiind acest domeniu de activitate. Eu sunt inginer de baza si imi plac lucrurile facute rapid si bine. Asa ca, voi scrie cu liniuta toate lucrurile pe care vreau sa ti le spun, referitor la subiectul acesta interesant: sfaturi optimizare campanii promovare Google Ads.

• cand incepi o campanie Google Ads, tine legatura in permanenta cu specialistii Google, la numarul de telefon gratuit, disponibil aici

• fii atent la campaniile pe care le creezi si nu lasa nimic sa iti scape din priviri

• structura unui cont de promovare prin Google Ads, este in felul urmator: campanii – grupuri de anunturi – anunturi – (suplimentar: extensii de anunturi) – cuvinte cheie

• fiecare grup de anunturi trebuie sa contina cate un cuvant cheie, exemplu: (avem un grup de anunturi denumit: Electrician Brasov – cuvantul cheie principal din acest grup de anunturi, trebuie sa fie: electrician brasov) nu pui si: electrician ieftin brasov, telefon electrician brasov. pui un singur cuvant cheie in fiecare grup de anunturi

• trebuie sa fii atent la setarile campaniei, sa setezi data de inceput si data de final. eu de exemplu, fiecare campanie o programez pentru 3 luni de zile si asta fac pentru toate conturile de promovare prin Google Ads. de exemplu, in acest moment, stiu ca toate campaniile se vor incheia pe 31 decembrie 2019. am facut acest lucru, pentru ca inainte cu cel putin 15 zile de data de final, sa supraveghez si sa optimizez in detaliu toate campaniile

• nu seta un buget astronomic de la inceput. in cazul in care nu stii cati bani sa investesti intr-o campanie de promovare prin Google Ads, foloseste planificatorul de cuvinte cheie si fa o aproximatie cu privire la bugetul pe care ar trebui sa il investesti

• eu de exemplu, m-am specializat in campanii de tip search fiindca lucrez in special cu firme care au nevoie de comenzi aproape instant. vanzarile online ma obosesc si ma si plictisesc in acelasi timp. decat sa stau sa creez o campanie de display, sa schimb banerele zilnic (pentru eficienta maxima) sa urmaresc conversiile, preturile produselor, etc. mai bine lucrez in acelasi timp cu 10 firme care au nevoie de vesnicul: „SA NE SUNE TELEFONUL MAI REPEDE, CA IAR STAM DEGEABA”. asa spune toata lumea 🤣😂

• daca faci promovare la nivel national, urmareste cu atentie trendurile din fiecare oras, fiindca este posibil ca in Bucuresti de exemplu, sa vanda mai bine cuvantul cheie: „cafea boabe en gros bucuresti”, decat „preturi cafea boabe”

• nu porni la drum fara o strategie minima: ce buget am, ce lista de servicii am, care este cel mai important serviciu, ce pot sa mai fac in plus, in ce oras vreau sa ma promovez, etc. deja lista asta este suficienta ca sa incepi sa ai randament din primele zile

NU MAI CAUTA SFATURI DE OPTIMIZARE PENTRU CAMPANII DE PROMOVARE PRIN GOOGLE ADS SI PUNE MANA SI CAUTA CURSURI SI INVATA DE 10 ORI, PANA RETII, TOT CEEA CE SPUNE GOOGLE

• sunt satul de specialistii care m-au dat peste cap, de-alungul timpului. evident ca mai sunam si eu pe ici pe colo, sa intreb cum sta situatia. si de cele mai multe ori, eram descurajat. si imi venea sa renunt de fiecare data. dar NU RENUNTA. fiindca o campanie de Google Ads este foarte logica, bazata pe multa matematica, limba romana, fizica, istorie, geografie, biologie 😂😄🎄 si iti garantez ca va fi bine (daca ai un buget suficient 😄)

• acum discutand de buget, poti optimiza o campanie de promovare prin Google Ads, pana la nivelul 99+. daca tu te ocupi de servicii funerare, unde clickul pleaca de la 10 lei in majoritatea situatiilor, nu poti veni cu 20 de lei/zi si sa incepi sa te plangi ca nu ai bani destui. castigi din ce in ce mai mult, pe masura ce investesti din ce in ce mai mult

• din cate stiu eu Coca Cola investea la inceputul „carierei” 90% din profit, in promovare. sau ceva de genul. si mai stiu o replica buna, a lui Steve Jobs, sau Bill Gates. tot bun e sfatul oricui 😄: „Daca ai 10 euro in buzunar, cumpara un produs de 1 euro si 9 investeste-i in promovare.”

• eu personal, evit clientii care incep sa se planga ca au un buget limitat si ca au muncit din greu sa stranga cei 200 de euro pentru promovare si ca ar vrea tare mult sa se imbogateasca peste noapte si ca ei vor face 1 milion de euro intr-o luna si ca vise vise vise.

• promovarea este un lucru extrem de serios! trebuie sa fii trup si suflet si sa intelegi ca poti sa si castigi, dar poti sa si pierzi. sunt situatii, perioade, momente in an, cand tipul tau de afacere, nu functioneaza.

exista sezonalitate, in absolut orice. sfatul meu pentru optimizarea unei campanii de promovare Google Ads, este sa fii foarte sincer cand incepi sa faci acest lucru si sa iti explici tie, daca vanzarea de servicii de bronzat (solar) de exemplu, merg si vara si iarna si noaptea si ziua la amiaza

• sunt afaceri care merg de exemplu foarte bine in promovare, noaptea. chiar m-am intalnit cu cineva recent, care avea o firma de rochii de lux si imi spunea ca cele mai multe comenzi, ii vin seara dupa ora 20. si multe noaptea dupa ora 2. a spus ca nu intelege fenomenul, dar ca investeste in continuare fiindca ii merge bine.

• un alt sfat de-al meu personal pentru optimizarea unei campanii de promovare prin Google Ads, este sa nu renunti usor. intr-un oras mic, poti sa ai 500 de lei/zi de promovare prin Google Ads, daca numarul de cautari este redus, cel mai bine investesti in Facebook Ads

• exista o regula nescrisa, a faptului ca in orasele mici, canalele de promovare prin Social Media functioneaza mai bine pentru afacerile locale

• daca firma ta se adreseaza catre potentiali clienti din alte orase, sau din alte tari, promovarea prin Google Ads este rapsunsul final

Scenariu de promovare prin Google Ads:

• ai o firma de transport persoane Romania – Germania

• plecarile tale se fac din Sibiu si mergi pe autostrada, pana la Arad

• ai vrea sa te extinzi, dar nu stii cum sa procedezi

• ai persoane care din orasul Munchen, te solicita pentru Bucuresti si livrezi pachete si in capitala, dar pe retur, nu ai deloc comenzi

• ti-ar fi usor sa trimiti un microbuz catre Brasov, care sa adune oameni si pachete, dar nu te cunoaste nimeni in zona

Hai sa-ti spun un secret! Prin intermediul promovarii Google Ads, poti ajunge la potentiali clienti din mult mai multe zone din Romania, fara sa trimiti pliante, carti de vizita, sau racheti sa racoleze clienti.

Voi actualiza acest articol in timp.